perjantai 16. maaliskuuta 2018

Minustako masters-uimari?

Olin viime viikonloppuna uintileirillä Vierumäellä. Olen jo muutaman vuoden kuulunut uintiseuraan ja käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti masters-uintiryhmän treeneissä. Tarkoituksena on ollut parantaa vapariani triathlonia varten, mutta minua on päässyt puraisemaan myös ihan oikea uintikärpänen.

Vierumäen varauskyltti teki hyvää itsetunnolle, vaikkakin kuvan
uimari ui tosi hassusti ja sillä on tosi isot uimalasit.

Lupasin joskus heikkona hetkenäni, että lähtisin kisaamaan masterseihin, kunhan vaihdan ikäluokaa. Nyt 40 vuoden tultua mittariin, on lupaus vähän kaduttanut. Tai ainakin pelottanut. Mutta viime viikonloppuna mieli taisi vähän muuttua.

Takinkääntö ei johdu mistään yllättävästä kehittymisestä uinnissa viikonlopun aikana, vaikka yhdellä väsyneellä piikillä osasin kerrankin potkaista perhosuinnissa tehokkaasti ja oikeaan aikaan. Tämä taisi kyllä olla ihan vahinko, koska samaa ei tapahtunut enää uudelleen.

Mieleni muutti viimeisen päivän pari vetoa, jotka otettiin hyppylähdöllä ja ihan kellon kanssa. Huonekaverini L kehaisi minua 50 m vaparin jälkeen, että olin ihan yllättävän nopea. Tämä sai minut katselemaan kotona viime vuoden lyhyen altaan SM-kisojen tuloksia. Ja holy crap! En olisi hävinnyt 40-45 vuotiaiden tätien 50 m vaparissa (tuloksissa laji 33) enkä edes rintauinnissa (laji 18). Itseasiassa rinulissa olisin jättänyt useammankin uimarin taakseni.

Kotona kuvituskissa Svante mietti, että meniskö yläkertaan.

Tämän vuoden SM-kisat ovat ensi viikon viikonloppuna. Valitettavasti minulla on silloin jo ohjelmaa, mutta olen nyt todella motivoitunut lähtemään joihinkin kisoihin ensi syksynä. Pitää enää treenailla vähän rinulia sekä lähtöhyppyä ja ostaa kisauikkarit. Niin ja lisenssi pitäisi varmaan myös hommata. 

Mutta tänä viikonloppuna olisi tarkoitus nautiskella vedestä vähän toisessa olomuodossa. Vuorossa on taas firmamme sponssaama Arctic Challenge Levin talvisessa ihmemaassa. Meiltä lähtee töistä reissuun taas kunnon iskujoukko, joten luvassa on varmasti kiva viikonloppu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti