lauantai 26. marraskuuta 2016

Adventure Night Roga

Perjantaina kipiteltiin pitkästä aikaa kelloa vastaan, kun minä ja Supersuunnistaja valitsimme jälleen kerran loistavan elokuvanimen joukkueellemme (tälllä kertaa Ihmeoliot ja niiden olinpaikat - on muuten ihan älyttömän hyvä leffa) ja suuntasimme Hondan nokan kohti Sipoota.

Pimeässä tuli kännykällä epätarkkoja kuvia. Mutta tämä lähdössä otettu
näyttää vähän maalatulta. :)

Sipoonkorvessa kisattiin Pihkaniskojen järjestämä kahden tunnin pistesuunnistuskilvoittelu nimeltä Adventure Night Roga. Rogassa oli kolme pikanttia erikoispiirrettä:

  1. Sipoonkorvessa oli pimeää.
  2. Metsässä oli sakkorasteja, joita leimaamalla sai -10 pistettä. Sakkorastit oli vielä sijoiteltu keljusti lähelle isoimpien pisteiden rasteja, joten rastimääreiden kanssa sai olla tarkkana kuin porkkana. 
  3. Erillistä suunnitteluaikaa ei ollut, vaan karttoja sai katsoa vasta lähtölaukauksen kajahtaessa. Me tutkailimme karttaa varmaan kauimmin kaikista ja mekin siunasimme reittipähkäilylle alle minuutin.

Supersuunnistaja leimasi, kun minä suunnistin ja toisin päin.

Taktiikkamme oli lähteä matkaan niinkin rennoin ottein, että minä olin päävastuussa suunnistuksesta. Supersuunnistajan tehtävä oli pysyä kartalla ja kertoa, jos minä olisin pummaamassa pahasti tai menossa sakkorastille. Tunnin jälkeen minä kuitenkin ilmoitin, että nyt ei enää oikein irtoa, ja Ääsääs sai hoitaa motarin eteläpuolen koluamisen. Toinen tunti kävikin minulle sitten polkujuoksutreenistä, kun keskityin pysymään Supersuunnistajan kannoilla ja olemaan pelkäämättä liikaa kompastumista tai nilkan muljauttamista. Koska tällä hetkellä tuntuu siltä, että minun metsässä juoksemiseni on lähinnä päästä kiinni.

Lisää samaa sarjaa. Supersuunnistaja on valopää.

Olimme maalissa ajassa 1:43 eli olisimme ehtineet hakea ihan alussa rastin 32 tai loppupuolella rastin 38. Mutta tälleen suunnittelematta ihan hyvä reittivalinta. Tavoitteemme oli viettää tunti motarin pohjoispuolella ja siirtyä sitten etelään. Tämä taktiikka piti lähes minuutin tarkkuudella.

Meidän reittimme reittihärvelistä napattuna. mentiin kyllä maaliin asti. :)

Lopputulos oli 80 pistettä, millä pääsimme sijalle 29. Kaikenkaikkiaan joukkueita oli mukana 75. Ihan hyvin, kun kisakynnetkin unohtuivat - taas. Tuloksia voi ihmetellä tuolla ja reittihärveli löytyy tuolta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti