keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Heinäkuun uusi laji

Kuten kesäkuussa, olin nytkin ajoissa liikkeellä ja kokeilin uutta lajia jo reippaasti ennen kuun puoliväliä. Tai ainakin reippaasti ennen kuun loppua ja vähän ennen puoliväliä. Heinäkuun uusi laji oli suppailu.

Kuivaharjoittelua rannalla

Minä olen ollut aika ennakkoluuloinen suppailua kohtaan. Se on vaikuttanut aika höntiltä lajilta ja olen miettinyt, onko se urheilua laisinkaan. Mutta silti huomasin kertovani rogainintyttöystävälleni Milkalle, että suunnittelin heinäkuun lajiksi suppailua. Ja hän ilmoitti lähtevänsä mielellään mukaan.

Minä melon

Varasimme eiliselle alkeistunnin Töölöön Taivallahteen. Minä jännitin koko päivän, meinaako tuntimme aikaan ukkostaa, mutta onneksi Foreca oli väärässä, Ilmatieteenlaitos oikeassa ja sää siten vallan mainio ja poutainen.

Milkalla on hauskaa

Alussa saimme vähän ohjeita ja kuivaharjoittelua rannalla. Milka kokee kuivaharjoittelun aina hankalaksi ja minä tylsäksi. Oikeastihan kaikki melontatekniikan ja kääntämisen kaltaiset asiat on paljon helpompaa hahmottaa, kun vastuksena on oikeasti vettä. Ja eipä suppailun tekniikka ihan kamalasti eronnut inkkarikanootilla melomisesta. Ja laudan päällä seisominen oli samanlaista kuin bosu-pallolla seisoskelu.

Melat viuhuu

Oli opetusta silti ihan kiva saada. Olisin varmasti seissyt laudalla liian edessä, jos opemme Christian ei olisi oikeaa paikkaa näyttänyt. Ja olihan siitä melontatekniikankin opastuksesta hyötyä.

Juttelimme jonkin verran laudan päällä tehtävistä jumppaliikkeistä, ja
kun minä lepuutin hetken jalkapohjiani polvillani, niin totesin, että voin samantien
kokeilla punnertamistakin. En kaatunut.

Koska oli aika tuulinen päivä, pysyimme turvallisesti Taivallahdella. Kun olimme päässeet sinuiksi lautojen kanssa, olimme pienen kiihdytyskisan sataman poijulta viereisen niemen nurkalle. Milka sai paremman lähdön, mutta minä kirin kuitenkin lopussa ohi.

Milka seurasi akrobaattista sankaritekoani

Suppailu oli ihan hauskaa ja kovaa meloessa tuli jopa hiki. Eniten hommassa väsyivät jalkapohjat, kun niiden lihaksia joutui käyttämään koko ajan tasapainoiluun. Voisin lähteä joskus aurinkoisena päivänä uudelleenkin ja suppailla vaikka Seurasaaren ympäri. Homma voisi olla ihan kivaa palauttelujumppaa sitten SM-rogan jälkeen.

Milka näki kameran ja pousaa, minä melon menemään

Tähän loppuun vielä kertauksena joka kuun lajikokeilut:

  • Tammikuu: CXworks
  • Helmikuu: CrossFit
  • Maaliskuu: Luistelu hokkareilla
  • Huhtikuu: ratsastus
  • Toukokuu: MOBO
  • Kesäkuu: Yksipyöräily
  • Heinäkuu: SUP

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti