perjantai 4. heinäkuuta 2014

Lisää toipilasaikaa ja paskanjauhantaa

Tämän viikon jumppasaldo on sitten eilinen jalkapunttis. Flunssan pauhatessa pahimmillaan, mun (parempi) polveni meni ja turposi. Turvotus laski itsekseen vähän ja menin eilen salille koettamaan, saisiko sen jumpalla vetreämmäksi. Kokeilin myös, mitä flunssa sanoo urheilusta. Flunssa ei ollut moksiskaan, mutta polvi meni pahemmaksi. Kävin sitten tänään näyttämässä sitä lääkärissä ja sain tulehduskipulääkekuurin ja liikuntakiellon loppuviikoksi. Pitänee sitten harrastaa käsitöitä ja penkkiurheilua.

Miisu luuli taannoin olevansa tomaatti

Harmittaa pirusti siksikin, että huomenna olisi Padasjoella, missä mun vanhemmilla on mökki, ilmainen spinttitriathlon sahtimarkkinoiden yhteydessä. Musta olisi ollut kiva mennä sinne kisaamaan siksi, että kerrankin saisin sukulaisia raahattua katsomoon ja ihan siksikin, että haluan tukea tuollaista iloista järjestelyaktiivisuutta. Padasjokelaiset taitavat kyllä olla ihan sporttijengiä: kunnassa järjestetään myös joka vuosi Nakukymppi. Se on joka vuosi Jukolan ja Sääksi triathlonin  kanssa samaan aikaan, niin eipä varmaan tule itse osallistuttua. Reittienkka on kuulemma yhdellä juoksijateekkarilla. Hyvä Espoo! :)

Eilen kun olin Eportissa kyykkäämässä, huomasin säbäkentillä erikoista toimintaa. Ja kas vain: nythän on menossa maalipallon MM-kisat. Kun mä olin salilla, oli Suomen miesten maajoukkue verryttelemässä. Viereisellä kentällä oli Australian ja jonkun sinipunavalkoisen maan naisjoukkueet verraamassa. Jäin hetkeksi oman treenini jälkeen norkoilemaan, josko peli olisi alkanut, mutta ei näyttänyt siltä. Ja äsken selvisikin, että pelit ovatkin palloiluhallilla, missä on katsomokin ja pelaajat tosiaan vaan verraavat Esportissa.

Kiss kiss!

Illalla kotona tuli googlailtua ja selvitettyä, että Suomen miehet ovat itseasiassa maalipallossa tosi hyviä: voittivat kultaa 2012 paralympialaisissa! Tänään olisi Suomen peli klo 13:30. Vielä ennen lääkäriä meinasin mennä salille ja sitten mennä katsomaan peliä, mutta koska en nyt saakaan jumppailla, niin taidanpa katsoa matsin Yle Areenasta ja ommella samaan aikaan.

Koska tämä liikkumattomuus on vähän masentavaa, niin Jennin positiivisuushaaste tulee tosiaan tarpeeseen. Eli tässä olisi taas päivän viisi positiivista asiaa:

  1. Ostin eilen ison peilin tori.fi:stä. Se sopii tosi hienosti meidän seinälle. Kunhan Supersuunnistaja tulee kotiin, niin saan sen seinällekin. Porasin jo ruuvit seinään, mutta peili painaa sen verran paljon, että se on helpompaa ripustaa kahdestaan: toinen nostaa ja toinen tähtää ruuvit kohdilleen.
  2. Flunssa on jo melkein poissa. Olisin tänään puntin lisäksi pyöräillyt, jos lääkäri ei olisi kieltänyt. Lääkäri itse asiassa totesi, että hyvä, kun sull aon nyt tuo flunssakin, niin et voi urheilla. Mä naurahdin vastaukseksi, että mä itse asiassa ajattelin, että tämä on jo tarpeeksi ookoo ja ajattelin juuri aloitella. No, ehkä se nyt parantuu lopullisesti nopsaan pois.
  3. Pakko mainita tähän puoli litraa Ben & Jerry -jädeä, jonka söin äsken lohdutuksekseni telkkaria katsellessa. Aika säälittävää, että jätski on mun päivän positiivisimpia asioita, mutta on se.
  4. Kissat ovat joka päivä mun elämäni aurinkoja. Tajusin, että olen aiemmilla listoilla maininut vain Miisun, koska se on nyt vaan sattunut tekemään jotain spessuihkua, ja Unski on lähinnä merkkaillut ovia. Mutta tänään Unski voi saada (yhden pissan siivoamisesta huolimatta) erikoismaininnan, koska se tuli aamullapitkästä aikaa  sanomaan hyvää huomenta sänkyyn ja tuli juuri äsken bloggaamaan mun seuraksi.
  5. Mulla on uudet vaellushousut, jotka kohta lyhennän. Ja ensi viikolla me mennään mökille ja siitä Evoon! Ja seuraavalla viikolla Helvetinjärven kansallispuistoon! Toivottavasti olen silloin ehjä. Mutta enköhän mä ole.
Tänään haastan Arjan, jolla on myös kiva triathlonblogi ja edessä hurja haaste eli Frankfurtin Ironman. Jos Arja ehtisi vaikka Frankfurtin jälkeen olla positiivinen. Nonni. Ihan just alkaa peli. Säännöt kertauksena: viisi päivää (ei tarvii olla peräkkäiset), viisi positiivista asiaa ja joka päivä pitäisi haastaa joku.

Mutta peli alkaa nyt. Vaihdanpa Areenaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti