tiistai 28. toukokuuta 2013

Kuusis kutsui taas

Tänään olisi ollut HelTrin eka rykäsy, mutta minäpä en siihen osallistunut. Oli Girosta liian vähän aikaa ja liian vähän aikaa Vantaa triathloniin. Menin kuitenkin Kuusijärvelle uimaan, koska sinne oli tulossa muitakin.

En olisi ehtinytkään, koska kehällä oli tällaista klo 17:40

Saavuin rantaan juuri ennen rykäsyn lähtöä, koska kehällä ja Kuusiksen parkkiksella oli ruuhkaa. Eli ihan hyvä, että menin vain uimaan omaan tahtiini.

Uin sunnuntain uintiosuuden, joka oli 2 x 750 m lenksukka. Rannassa tuumasin, että Tri for funin jannut ovat mitanneet reitin väärin, koska minun Garminini näytti matkaa taittuneen vain 1420 m ja mä lähdin rannasta, kun kisassa startataan vedestä laiturin kupeesta. Mutta kun tuota karttaa katselee, niin ei tainnut Garminin gps ihan toimia. Ja järvi on näemmä vinossa, koska korkeuden muutoskin oli 44 m. :D

Kyllä mä vähän pieleen ekalla kiekalla suunnistin, mutta niin teki Garminkin

Ihan kivaa oli. Paljon kivempaa kuin sunnuntaina. Järvi oli melkein kuin linnunmaitoa, ja ilman vesitiiviitä sukkiakin tarkeni loistavasti. Ihan luottavaisin mielin olen tässä lähdössä sunnuntain perusmatkalle. Tänään tuossa 38 minuutissa oli mukana kierrosten välissä kaverin kanssa vietetty länkyttelytauko. Ajattelin sunnuntaina uida 1500m 35 minuuttin. Sitten voisin polkaista 40 km 85 minuuttiin, niin juoksuun jäisi 59 minuuttia ja minä pääsisin alle 3 tunnin. Toki jossain vaiheessa pitää vaihtaa gearejakin, mutta se aika kiritään seuraavalla etapilla kiinni. juoksuun on varattu aika hyvin aikaa, mutta luulenkin olevani aika död siinä vaiheessa. Ja tosiaan en ole budjetoinut vaihtoja.

3 kommenttia:

  1. Tsemppiä kisaan! Me oltiin samassa ruuhkassa, enkä sitten kisannutkaan. Ensi kerralla pitää lähteä vieläkin aikaisemmin, Leppävaaran tunneli on aika usein ruuhkainen.

    VastaaPoista
  2. Taas linnunmaitovertauksia. Mä en edelleenkään tajua näitä, eiväthän linnut imetä.

    Mä en ole varma, miten GPS mittaa korkeutta, mutta olen käsittänyt, että siinä heitot ovat tekniikasta johtuen ihan normaalisti kymmenkertaiset sijaintimittauksiin verrattuna.

    VastaaPoista
  3. Jenni:

    Älä yllytä nörttiä. Taas piti alkaa googlailla linnunmaidon etymologiaa (vai onko se linnun maitoa, kuten löytämässäni lähteessä?).

    Mutta sanonnat nyt on sanontoja. Onko tuo nyt sitten yhtään epäloogisempi kuin vaikka se, että vettä tulee kuin Esterin perseestä? :)

    Tosin tuo selvisikin googlella loogiseksi, koska Esteri oli joskus joku palomiesten pumppumalli. Dämit. Mutta kun tuon Kotuksen selitteen lukee, niin se linnunmaitokin on ihan hyvä ilmaisu. Ainakin mun mielestä.

    Pia: Kiitti!

    VastaaPoista