maanantai 18. helmikuuta 2013

Vähän liikuntaa, paljon pohdintaa

Viime viikko meni ihan kivasti. Kehonhuoltoa tuli yhteensä 1h 27 min, josta n 6 min oli pilatesrullailua ja loput veyttelyä. Olisihan sitä vähän enemmän voinut rullailla, mutta hyvä näinkin. Se, mitä ei plakkariin tullut, oli vapaapäivä. Mutta esimerkiksi torstaina minä vain uin 1,5 km, joten se oli aika iisi päivä.

Mutta saatoin minä olla silti vähän väsy viime viikosta, koska äsken ei yhtään huvittanut mennä spinnaamaan. Aamulenkkikin meni vähän nihkeästi, vaikka heräsinkin ilman kelloa. Jätin sitten spinun väliin ja paijasin murkkuiän hormoonihöyryissä vellovaa pikkukolliani. Muutenkin tämän viikon suunnitelmat vähän jänskättävät, koska huomenna aamulla pitäisi sataa lunta ja mun pitäisi hiihtää töihin. Voipi siis olla, että suunnitelmia pannaan uusiksi enemmänkin.

Eilen kirjasin treeneäni Exceliin, ja se oli ihan hanurista. Mun pitää miettiä, että mitä kaikkea tietoa mä oikeasti haluan kirjata ja tarvitsen. Koska nyt mä kirjaan kaiken, mitä mittareista irti saan, enkä luultavasti ikinä lue niitä myöhemmin. Mutta JOS mun joskus pitäisi palata tutkimaan, että mitä mä olen joskus tehnyt, kun homma toimi tai ei toiminut, niin jotain pitää kuitenkin kirjattuna olla.

Mutta enemmän kuin hyvää kirjanpitoa, mä kaipaan nyt suunnitelmallisuutta. Mä haluan juosta sellaisia lenkkejä, jotka kehittää just nyt enkä vain juosta. Olen jopa miettinyt, että pitäiskö lukea joku kirja triathlontreenaamisesta. Osaako joku suositella hyviä?

Murkku

4 kommenttia:

  1. Multisportparisupersuunnistaja18. helmikuuta 2013 klo 19.57

    Minulta löytyy kirjahyllystä tämä, saa lainata: http://www.amazon.com/Triathletes-Edge-Marc-Evans/dp/0736046534

    VastaaPoista
  2. Mielettömän söpö katse kissalla!

    Mulla on yleensä aina joku harjoitteluohjelma käynnissä. Ei se tavoite mulle ole niin tärkeää, mutta jos on ohjelma, niin tuntee olonsa tavoitteelliseksi. Eli summa summarum, en osaa suositella mitään hyviä kirjoja tai ohjelmia, koska mulle riittää, että joku ohjelma saa mut nostamaan perseeni penkistä. :)

    VastaaPoista
  3. Moi!

    Oletko koittanut sellaista treenipäiväkirjaa kuin treenit.net? Itse pidän siellä kirjaa ja tilastot ovat helppoa luettavaa mielestäni. Ennen pidin lenkkivihkossa kaiken, mutta nyt kun se lopetti, vaihdoin tuohon.

    Yhden kirjan omistan, joka on aika treenipainotteinen. Se on Joe Frielin triathlonraamattu, Triathlete's Training Bible. Oikein tyytyväinen olen ollut sen antiin.

    Toivottavasti kukaan ei pahastu, jos tässä nyt linkitän kollegan blogista jutun, jossa hän käsittelee muutamaa kirjaa myös.

    http://alamarisevaanreenaa.blogspot.fi/2012/12/lukemisen-arvoisia-triatlonkirjoja.html

    VastaaPoista
  4. Jupu: Enpä ole kokeillut. Pitääkin tutustua. Ongelma tässä lienee eniten, etten oikein tiedä, millaisia statseja tarviin eli haluan.

    Kiitos kirjavinkeistä! Yhden taidankin pyytää jo tällä viikolla lainaan. Jos se tulee luettua, alan katsella noita muita tarkemmin. Ainakin tuo Can't Swim, Can't Ride, Can't Run ja varsinkin Be Iron Fit vaikuttivat mielenkiintoisilta.

    VastaaPoista