torstai 8. marraskuuta 2012

Penkkiurheilua

Tulipa Suomen Salibandyn maajoukkueen julkistuksesta mieleen penkkiurheilu. Itse olen sellainen keskiverto penkkiurheilija: katson suvereenisti oikeastaan mitä lajia tahansa, mutta olen aika saamaton menemään katsomaan mitään livenä. Tai siis lähden, jos joku pyytää mukaan, mutta olen aika laiska itse ehdottelemaan moista. Viimeksi olen tainnut nähdä livenä yleisurheilua kesän EM-kisoissa. Sitä ennen olleeni joskus ehkä 2011 katsomassa roller derbyä (Suomi-Ruotsi) Pasilassa ja säbän 2010 MM-kisojen alkusarjan matseja. Eli en minä ihan kamalan usein käy katsomoissa. :)

Ohjeistuskaavio. Kuva imgurista

Paras katsomoelämykseni oli Lontoossa joskus vuonna nakki, kun menimme työkaveriporukalla katsomaan Tottenhamin futispeliä. Siis lensimme viikonlopuksi Lontooseen ihan vain sitä varten. Se brittien futishulluus ei ole yhtään liioiteltua. Katsomon tunnelma oli mitä mainioin. Ja oli matsikin ihan hyvä. Suomessa minulla eniten tökkiikin lippujen kalliit hinnat pelin tasoon verrattuna. Säbä on ihan kohtuuhintaista, mutta esim. koriksen ja lätkän kertaliput ovat minusta hävyttömän hintaisia.

GoSpurs!

Telkkarista kyllä katselen urheilua oikein mielelläni. Viime kesä esimerkiksi oli hyvä kesä: eka tuli futista ja sitten olympialaiset. Kyllä kelpasi lojua sohvalla. Ja kun katseli traithlonia tai maantiepyöräilyä, tuli kamala himotus lähteä itse polkemaan. Eli silkkaa profitia.

Mites muut? Kiinnostaako muiden jumppailu vaiko vain oma?

Ps. Ihanaa muuten, että Mikael Järvi on edelleen maajoukkueessa. Siinä on sitten kuuma mies! Lääh!

2 kommenttia:

  1. Kyl rubgy leaguea oli siistii käydä kattoo. Ja Real Madridia ottamassa dunkkuun Mallorcalta :D Telkusta en yleensä jaksa kattoa muuta ku futista ja sitäkin kun on arvokisat, ei mitä vaan pilipalipelejä.

    VastaaPoista
  2. Mä katon pelkästään lätkää, ja sitäkin mieluiten MM-otteluita. On turhauttavaa, kun käy täällä paikallisten kaa syömässä, ja melkein missä vaan on jenkkifutismatsi pyörimässä screenillä, jota sitten paikalliset unohtuu katsomaan... ilman ääntä, ilman selostusta, ja mulla ei tietenkään mitään havaintoa edes että kuka pelaa ja missä sarjassa.

    VastaaPoista