torstai 24. toukokuuta 2012

Venyttely tekee ihmeitä

Tällä viikolla olen liikkunut hyvin kevyesti, koska säästelen itseäni sunnuntain giroa varten. Maanantaina oli säbätreenit ja tiistaina olin aamulla uimassa. Olin nukkunut sen verran vähän, että uiminen kulki todella huonosti. Ei edes auttanut se, että menin uimahallille fillarilla. Ei herätellyt 7 km tarpeeksi.

Eilen pidin välipäivän ja ainoastaan lämppäsin aamulla salilla 20 min ja sitten venyttelin kunnolla. Ja ai että  se teki hyvää. Kun heräsin, oli parempi eli vasen polveni vähän kipeä. Ja kun olin venytellyt, ei kipua enää ollut. Muillekin tiedoksi, että kireät lihakset vääntävät niveliä väärään asentoon. Eli jos jotain paikkaa kolottaa, niin kokeile ensin venyttelyä.

Tänään minulla on ohjelmassa triathlonkoulun untitreeni, ja huomenna menen aamulla spinnaamaan. Lauantaina olisi triathlonkoulu, mutta tällä kertaa taitaa sluibaus voittaa saituuden: periaatteessa olen sitä mieltä, että kun jostain liikunnasta maksaa, niin sitä hitto vie myös sitten harrastetaan. Mutta meillä on huomenna firman kesäjuhla, ja lauantaina triathlonkoulu on jo klo 10.30. Niin voi olla, että sunnuntain giron ja lepäämisen varjolla skippaan lauantain. Ellen nyt mystisesti satu heräämään ajoissa pirteänä. Jos en mene trikouluun lauantaina, niin voisin toistaa eilisen lämpän + venyttelyn.

Sunnuntaina koittaa sitten tosiaan kesän eka urheilutapahtuma. Vähän kyllä jänskättää. Olen menossa tiimimme toisen naisen, Auran, kanssa 26km/h ajavien ryhmään. Äijät meinaavat ajaa jotain kaameeta 32-28km/h vauhtia. Vaikka olisi ihanaa olla jotain tuttua miestä nopeampi, niin taidan ihan suosiolla olla koettamatta pysyä noiden perässä.

Varasin jo ensi viikon perjantaille 90 min hierontaa. Ostin joskus talvella city dealista 2x45min klassista hierontaa, ja varasin molemmat ajat nyt putkeen. Olen aina hierottanut hierojalla vain selkääni. Tarkoituksena on ollut hierottaa jalat "sitten ensi kerralla". Mutta koska käyn hierojalla niin harvakseltaan, on selkäni aina uudelleen hieronnan tarpeessa, eikä jalkojen vuoro tule koskaan. Viimeksi minulla sentään oli 60 min aika ja selän lisäksi Mika rusikoi minun rintafileeni mureiksi. Tuli kyllä tarpeeseen: en ole ehkä sataan vuoteen saanut käsiä niin hyvin selän takana yhteen kuin sen jälkeen. Tarkoitus olisi siis ensi viikon perjantaina hierotuttaa selkä, jalat ja rinta. Jos vain ehtii. Saatan olla kyllä aika jumissa.

Firmamme on mukana myös kilometrikisassa. Minä olen tällä hetkellä meidän joukkueemme viides 346 kilometrillä. Aura näemmä meni eilen mun ohi. Hitto. :) Ja minä poljin tällä viikolla töihin vain maanantaina ja tiistaina. Pitänee ensi viikolla tsempata. Ja tavoite on olla syyskuun lopussa (kun kilometrikisa loppuu siis) viiden parhaan joukossa. Koska vieteistä paras on toki kilpailuvietti. :)

2 kommenttia:

  1. Meidän firma on kanssa kilometrikisassa ja mä siinä mukana myös. Tosin, mulla ei niin hirveesti extroja tule noiden työmatkojen lisäksi.

    Onks sun hieroja hyvä? Mä oon nimittäin aika pitkään pohtinut, että menis täällä pk-seudulla hierojalle, mutten ole saanut aikaan, kun en ole kuullut/kysellyt vinkkejä.

    VastaaPoista
  2. On. Mähän olen suitsuttanut sitä täällä ihan pariin otteeseenkin. Se ei ole mikään taputtelija, mutta siksi se onkin musta niin hyvä. Hieronta Kellarissa käy muuten sitten vaan käteinen.

    VastaaPoista