tiistai 8. toukokuuta 2012

Kolme kovaa

Kuten sunnuntain postauksessa mainitsinkin, niin triathlonkoulu alkoi taas viime viikolla. Nyt on ohjelmassa perustriathlonkoulua kesäkuun alkuun ja sitten kesäkuun alkupuoliskolla avovesiuintikurssi. Meillä on torstaisin uintitreenit ja lauantaina tai sunnuntaina juoksua ja pyöräilyä.

Minun lisäkseni viime kurssilta on mukana yksi mies, vaikka aika moni sanoi tulevansa uudestaan. Syksyn kurssilta on myös pari "luokalle jäänyttä". Lisäksi kurssilla on kaverini Kirsi, joka on myös hurahtanut uinnin, pyöräilyn ja juoksun pyhään kolminaisuuteen.

Minun heikoin lenkkini tässä lajissa on ehdottomasti juoksu. Ja kaikkein vahvimmillani tunnen olevani pyöräilyssä. Juoksua pitää nyt siis treenata enemmän, että sen saa taas rullaamaan. Olen juossut nyt keväällä aika vähän: ihmiskokeen aamulenkkien lisäksi en ole lenkillä käynyt.

Uinti taas on siitä väliltä. Olen kehittynyt uimatekniikassani nyt talven aikana ihan huimasti. Lisäksi uinti on kuitenkin ajallisesti aika pieni osa koko triathlonista, joten en jaksa stressata siitä liikaa. Kunhan pinnalla pysyy ja vaihtopaikalle pääsee, niin hyvä. Fillaroinnilla sitten kurotaan keulaa ja juostessa yritetään pysyä muiden mukana. Siinäpä se minun taktiikkani olikin.

Juoksemaan en mene huomennakaan, koska meillä on Giro d'Espoo -joukkueen pyöräilytreenit. Treenataan vähän ryhmäpyöräilyä ja käsimerkkejä. Ja fillaroidaan kiva lenkki. Mutta tukeehan tuo pyöräily triathloniakin. Siksi minä oikeastaan koko Girosta innostuinkin. Se on hyvä keväinen lähtölaukaus kisakesään.

Lupasin myös mennä huomenna aamulla salille Ingan kanssa. Klo 6-6:15 välillä pitää ilmestyä crosstreinereille vetkuttamaan. Siksi minun pitäisikin nyt jo olla nukkumassa. Joten jos tästä nyt hilppaisisi punkan puolelle...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti