perjantai 24. helmikuuta 2012

Yrttitarha

Oh noes! Olen ihan unohtanut postata synttärilahjani tammikuulta. Mutta korjataanpa asia heti. Isi ja äiti ostivat minulle puutarhan. Sellaisen pienen ja punaisen.

Ekat rehut tammikuussa

Keittiön uusi sisustuselementti on merkkiä Indoor Garden. Sinne voi iskeä 2-3 ruukkua rehuja, ja ne pysyvät hyvin hengissä. Laatikko tarjoaa niille valoa ja kiertävää vettä. Veteen voi heittää sekaan ravinnetta, jota tuli kaksi pussillista paketin mukana. Minulla on nyt toinen pussi menossa. Pitäisi siis hankkia varmaan lisää.

Tämän viikon asukkaat

Puutarha on ollut vallan mainio. Salaatit eivät nahistu laisinkaan, vaikka niitä ei söisikään parissa päivässä. Basilika on muuten sama molemmissa kuvissa. Eli se on kasvanut kuukaudessa aika paljon. Piti leikata pisimmät lamppua kohti kurottelevat varret jo pois. Ja kyllä minä syön tuota lähes päivittäin. Kaveri on vaan tehnyt uusia lehtiä.

Kuvista näkyy väri vähän huonosti. Tuosta valaistusta reunasta saa vähän käryä. Mutta se on sävyltään melkein sama kuin minun keittiön alakaappini. Se on siis ihan täydellinen kaveri keittiööni. Tykkään kovasti. Ja suosittelen kaikille tuoreiden yrttien ja salaatin ystäville.

Ei liity yrttilaatikkoon mitenkään, mutta vinkkaanpa silti, että Uudessa mustassa oli ihan hyvin tiivistetty juttu yhdestä lempimouhuaiheistani eli lisäaineista. Joku innokas homonaama näköjään kommentoikin jo tekstiä.

2 kommenttia:

  1. Ah, lempirehuani viinisuolaheinää siinä keskellä!

    VastaaPoista
  2. Jep. Kyseinen puska on jo huomattavasti kaljumpi kuin kuvanottohetkellä. :P

    VastaaPoista